Frequently Asked Questions

Wat is het verschil tussen Dino Coffee en supermarktbonen?

Supermarktbonen zijn vaak maanden geleden gebrand, waardoor veel aroma’s en oliën al verdwenen zijn. Wij branden in kleine batches, vaak pas nádat je hebt besteld. Daardoor zijn onze bonen altijd vers, met een veel rijkere smaak en aroma.


Wat bedoelen jullie met ‘Exceptionele Bonen’?

Voor ons aanbod 'Exceptionele Bonen' kopen wij alleen specialty coffee met een score boven 85 punten of hoger (SCA-score). Dat betekent dat onze bonen vrij zijn van defecten en een complex smaakprofiel hebben – denk aan tonen van chocolade, fruit of noten. Uiteraard zijn deze bonen ook Biologich geteeld en volgens de FairTrade principes verhandeld.


Waarom verkopen jullie alleen koffiebonen en geen gemalen koffie?

Je bent op deze site omdat je van lekkere en verse koffie houd. Gemalen koffie verliest heel snel zijn smaak. Al na een paar uur na het malen zijn een hoop van de unieke smaken en aromas vervlogen. Daarom verkopen wij alleen hele koffiebonen.


Past het door de brievenbus?

Ja als het past we! Wij verpakken de koffie zoveel mogelijk in brievenbusdoosjes. Je hoeft dus niet thuis te blijven voor de levering. Let wel op. bij bestellingen boven de 500 gr zullen wij jouw koffie in een doos moeten verpakken en als standaard pakket versturen.


Hoe lang blijft de koffie goed?

Vers gebrande koffie blijft tot wel 12 maanden goed. Om van de beste smaak te kunnen genieten raden wij aan de koffie na de branddatum minimaal 5 dagen te laten rusten zodat hij optimaal op smaak kan komen. Vanaf dat moment t/m 4 maanden na branden is de koffie extreem lekker.


Hoe snel wordt mijn bestelling geleverd?

Wij branden afhankelijk van de bestelling 1-2 keer per week. Meestal heb je jouw bestelling binnen 5 werkdagen in huis. Vanwege de drukte in onze webshop de laatste tijd kan het soms iets langer duren. Wees gerust, jouw bestelling wordt met de grootste zorg en aandacht voor je klaargemaakt. Check op onze homepage onze eerstvolgende branddatum.


Kan ik een abonnement nemen?

Ja, maar dat hoeft niet. Je kunt gewoon eenmalig bestellen om te proeven. Als het bevalt, kun je later een abonnement starten, zodat je nooit zonder koffie zit. Als je bijv op vakantie bent, kun je je abonnement eenvoudig pauzeren.


Wat als ik niet tevreden ben?

Wij staan achter onze koffie. Ben je niet tevreden? Neem contact met ons op – we zoeken altijd een passende oplossing.